joi, 23 mai 2013

Excursie la Rasnov

4XYQCHFXFQKE  Impreuna cu sotul, siica mea si niste prieteni de familie am hotarat sa plecam un weekend la munte. Zis si facut, am cazut de comun acord sa mergem la Rasnov, nu fusesem niciodata si am zis sa mergem sa vedem cum este si acolo. Am facut rezervari la pensiune, am pregatit bagajele si ce a mai fost nevoie. Am uitat sa mentionez ca prietenii nostrii au o fetita de 8 luni, pe care au luat-o cu ei. Dupa aproximativ 2 ore pe drum am ajuns la destinatie, la prima vedere am crezut ca am ajuns intr-un oras din lumea antica, in sensul rau al cuvantului. Intr-un final dupa cateva intrebari in stanga si in dreapta am gasit si pensiunea. Rezervasem camere la mansarda, adica camere putin mai mici decat cele de "lux", asta pentru ca am zis ca nu vom sta in camera decat seara cand nebagam sa ne odihnim, dar nu a fost asa, cand am ajuns acolo camerele nu erau putin mai mici si foarte mici, cu pat cica dublu care erau de fapt doua paturi de o persoana lipite si bineinteles ca intre ele era un spatiu de 10-15 cm, avand un cadru de lemn destul de gros. Si dupa cum
v-am spus prietenii nostri au copil mic, a trebuit sa renuntam la aceste camere si sa luam unele mai mari unde am rugat-o pe domnisoara receptionera daca se poate macar pentru cuplul cu copil mic sa ne dea o camera de "lux" (pun in ghilimele lux pentru ca in nici un caz nu erau camere de lux, nu ca am fi fost pretentiosi, dar daca te lauzi...) cu pat normal, ni s-a spus ca nu au camere cu pat normal decat cu pat format di cele doua paturi lipite, mai tarziu am gasit usa unei camere deschisa si am vazut ca acolo aveau pat normal, dar probabil pe domnisoara ne-a vazut mai trasi la fata si ne-a pacalit. Nu am mentionat ca am platit in plus 40 de lei pentru aceste camere si ni s-a inclus micul dejun. Am trecut peste acest incident cu patul si am mers sa mancam la resaurantul pensiunii, care era destul de dragut. Dupa ce am mancat am iesit sa ne plimbam putin si sa vedem pe unde putem merge a doua zi dimineata. Si dupa cum am spus la inceput despre oras ca la prima vedere parea un oras antic, ei bine am constatat ca asa era. Nu era nici un semn care sa iti arate ce ai putea vizita in acest oras, rar gaseai pe cineva sa intrebi ceva, pana la urma am ajuns in centrul orasului unde erau cateva semne care ne indrumau catre Cetatea Rasnov si catre pestera Valea Cetatii. Fiind in jur de ora 18 am zis sa mergem intr-un parc ceva, nu erau decat cateva banci pe un spatiu verde, acesta era parcul. Ne-am resemnat si am plecat catre pensiune, unde speram sa nu stam decat seara sa ne odihnim. In drum am oprit la un magazin sa cumparam ceva de baut si ceva de rontait, in magazin o doamna plinuta care vorbea la telefon, "ce daca au intrat clienti in magazin eu nu intrerup convorbirea", cat am stat in acel magazin doamna a vorbit la telefon, am cumparat de acolo pentru ca pana la alt magazin mai era de mers, nu de mers era vorba, dar nu este un oras in care sa ai placerea de a te plimba, este un oras absolut neingrijit.
Seara am mers din nou la masa la resaurantul pensiunii si apoi ne-am odihnit.
Dimineata dupa micul dejun am plecat sa vizitam Cetatea Rasnov, cand am ajuns in padure am crezut ca am trecut o granita, din antichitate in superb, am urcat pe munte prin padure aproximativ 20 de min si am ajuns la cetate, aici o gramada de turisti mai ales straini, am platit la intrare (eu nu inteleg ce se face cu acesti bani care se incaseaza la intrare in cetate si in pestera, pentru ca orasul este jalnic) am vizitat cetatea in aproximativ 1 ora, nu este foarte mare, dar este frumos. Am plecat spre oras pe alta parte, pe sosea pe unde puteai urca cu masina, la pestera nu am mers pentru ca ni s-a spus ca este foarte frig, iar noi nu eram imbracati gros si era vorba mai mult de cea mica. In jur de ora 14 am ajuns in oras(asta se intampla sambata), am mers la un alt restaurant si am mancat, in jur de 15:30 am plecat, practic nu mai aveam ce sa facem, nu mai era nimic de vizitat, asa ca am mers spre camere si am vrut sa oprim iar sa cumparam cate ceva, cand colo ce sa vezi, surpriza!!, nici n magazin deschis, toate magazinele se inchid sambata la ora 15 iar duminica inchis toata ziua, dar salvarea este ca la marginea orasului exista un Penny care din fericire era deschis. Pe drum spre Penny am trecut peste un pod pe sub care bineinteles curgea un rau, cred ca este raul Rasnov, oricum cand ne-am uitat maldare de gunoi aruncate in rau, un jeg de nedescris pentru un oras care se prezinta oras turistic. S-a facut seara, aproximatv 19:30 sau 20, am plecat sa cautam un restaurant sa mancam si in alta parte decat la restaurantul pensiunii unde eram cazati, dar din nou surpriza, peste tot inchis, pustiu, doar pe la cate un colt la vreo terasa cativa baieti si atat. Dupa 2 ore de umblat ne-am intors la restaurantul pensiunii. Adoua zi dimineata am plecat cu tot cu bagaj, si am mers la Bran care este la cativa km de Rasnov, dar nu se compara. Am mai oprit si in Sinaia, care cred ca stiti cu totii cum este acolo.
In concluzie, Orasul Rasnov nu este un oras de poposit, daca vreti sa vizitati Cetatea Rasnov si Pestera Valea cetatii si eventual sa mancati ceva in timpul zilei, si atat, asta dureaza aproximativ 4-5 ore.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu